Angielskie śniadania w Peak District & Lake District
Blog

Wczesną wiosną staneliśmy przed wyborem celu na nasz wielkanocno-majówkowy wyjazd. Do dyspozycji mieliśmy ponad dwa tyodnie. Dlatego chcieliśmy znów wybrać się w daleką podróż. Zazwyczaj większość osób wybiera na odpoczynek ciepłe miejsca, gdzie pogoda dopisuje i można zaznać dużej ilości słońca. Generalnie jakby nie patrzeć nasze wybory zawsze są jakieś na opak. Tak też było…
Podkarpacie – Czarnorzeki
Podkarpacie | Przydatne info

Czarnorzeki – gdzie to jest Czarnorzeki to niewielka miejscowość w województwie Podkarpackim położona w sąsiedztwie miasta Krosno. Od stolicy Podkarpacia Rzeszowa dzieli ją około 50-ciu kilometrów. Czarnorzeki oraz sąsiednie miejscowości jak Odrzykoń oraz Kombornia otaczają piękne krajobrazy Pogórza Strzyżowsko-Dynowskiego. Panoramę okolicy wzbogacają ostańce oraz wychodnie skalne zbudowane z piaskowca, których na tych terenach występuje bardzo…
Szybki Test: Plecak QUECHUA MH500 20l
Szybki Test

Tym razem chcielibyśmy przedstawić Wam szybki test plecaka trekkingowego Quechua MH500 o pojemności 20l. Plecak ten testowaliśmy zarówno w warkunkach zimowych jak i letnich. Nie mamy tu na myśli panującej aury, a raczej sprzęt jaki potrzebujemy zapakować w danych warunkach. Latem będzie to bukłak z wodą i lekka odzież, natomiast zimą raki i termos z…
Alpejska kraina – Dolomity & Szwajcaria
Blog

Przebywanie na łonie natury sprawia nam dużą radość, dlatego tym razem postanowiliśmy wyruszyć w dłuższą podróż. Zdecydowaliśmy spędzić 14 dni na wędrówkach w szwajcarskich Alpach i Dolomitach oraz 14 nocy w naszym “camperze”. Pomimo tego, że pogoda czasem dawała nam w kość to wyjazd ten możemy zaliczyć do bardzo udanych. Chcieliśmy ten czas spędzić bez…
Szybki Test: Stół turystyczny 4-osobowy QUECHUA
Szybki Test

W tym poście chcemy Wam przedstawić szybki test stołu turystycznego Quechua. Stolik ten znaleźć możecie w sklepie Decathlon: Stół 4-osobowy Quechua. Podczas naszego wyjazdu Alpejska kraina – Dolomity & Szwajcaria mieliśmy okazję przetestować ten stół w bardzo zróżnicowanych warunkach. Przez ponad 2 tygodnie rozkładaliśmy i składaliśmy go kilka razy dziennie. Często też został potraktowany deszczem,…
Szybki Test: Bukłak na wodę FORCLAZ/B’TWIN/KALENJI

Szybki test bukłaków na wodę jakie znajdziemy w sklepie Decathlon – Link do sklepu Decathlon. Dostępne są bukłaki w pojemnościach 1, 2 oraz 3 litry. Dzięki takiej różnorodności sami możemy określić jaki bukłak jest nam potrzebny. Osobiście uważamy, że bukłak o pojemności 2 litrów jest świetnym wyborem na całodniowe oraz kilkudniowe piesze wędrówki po górach….
Szybki Test: Karimata vs. Mata samopompująca vs. Materac trekkingowy – Decathlon
Szybki Test

Podczas każdego naszego wyjazdu, których opis możecie znaleźć na tym blogu, mamy okazję nocować w wielu niesamowitych miejscach. Aby przez cały czas być jak najbliżej natury i jak najbardziej niezależnymi śpimy pod namiotem lub w naszym samochodzie (nie myślcie, że to jakiś mega wypasiony camper, jednak o tym w innym poście). Wiadomo, że w tak wspaniałych naturalnych…
Chorwacki raj – Paklenica
Blog

Znów będzie wspinaczkowo jednak tym razem jest to relacja o pierwszych wspinaczkowych krokach w skale i to dosłownie 😉 Z racji zbliżającego się długiego weekendu majowego i możliwości odpoczynku przez dłuższy okres zastanawialiśmy się gdzie spedzić ten czas. Wybór padł na chorwacki park narodowy Paklenica, który znany jest głównie z wielowyciągowych dróg wspinaczkowych, ale można tam znaleźć także sporo dróg jednowyciągowych (sportowych)…
Chorwacja – park narodowy Paklenica
Chorwacja | Przydatne info

Paklenica jest to jeden z ośmiu parków narodowych w Chorwacji. Znajduje się on w północnej Dalmacji nieopodal miasteczka Starigrad. Nazwa parku pochodzi od nazwy żywicy sosny czarnej – pakliny, która używana była w medycynie ludowej oraz nanoszono ją na statki. Park narodowy Paklenica ulokowany jest na południowych stokach pasma górskiego Welebit. W jego skład wchodzą dwa bardzo…
Babia Góra (Diablak 1725m n.p.m.) – Percią Akademików
Beskidy | Przydatne info

W tym poście opiszemy wycieczkę na pewnie znany wszystkim masyw górski leżący w paśmie Beskidu Żywieckiego,  jak się domyślacie mowa tu o Babiej Górze. Najwyższym szczytem babiogórskiego masywu jest Diablak o wysokości 1725m n.p.m., który bardzo często nazywany jest właśnie Babią Górą. Diablak jest najwyższym poza Tatrami szczytem w Polsce, oraz zaliczany jest do szczytów Korony Polski. Trasa naszej wycieczki prowadzić…
Tatry – Krywań 2494 m n.p.m.
Przydatne info | Tatry

W tym poście prezentujemy opis wycieczki na szczyt Tatr Słowackich – Krywań (2494 m n.p.m.), do końca XVIII w. uważany za najwyższy szczyt Tatr. Swą nazwę zawdzięcza wierzchołkowi o bardzo charakterystycznym kształcie (wśród starszych górali nadal spotykana jest wymowa “Krzywań”). Startując z parkingu Tri studničky pokonamy największe przewyższenie w Tatrach, aż 1473 m. Nieznane pozostają nazwiska pierwszych…
Bieszczady – Dwernik Kamień 1004 m n.p.m.
Bieszczady | Przydatne info

W tym poście prezentujemy opis wycieczki na niewysoki, bo mierzący tylko 1004 m n.p.m. i rzadko odwiedzany przez turystów bieszczadzki szczyt Dwernik Kamień. Główny szczyt Dwernika to wychodnia skalna z której podziwiać możemy malowniczą panoramę na bieszczadzkie połoniny, takie jak: Wetlińska, Caryńska, Smerek, Wielką i Małą Rawkę oraz Bukowe Berdo czy też Tarnicę. Dwernik Kamień znajduję się w okolicach…
W hiszpańskim krzonie
Blog

Tym razem przenosimy się do miejscowości Chulilla we wschodniej Hiszpanii. Jest to przepiękny rejon wspinaczkowy,  w którym można znaleźć drogi o wycenach 4b – 8c+ w skali francuskiej. Rejon obfituje w drogi wspinaczkowe z tzw. tufami, czyli takimi podłużnymi wypustkami jak na zdjęciu poniżej, które urozmaicają ściany kanionu w dodatkowe stopnie i chwyty.   Niewątpliwie…
Hiszpania – Chulilla
Hiszpania | Przydatne info

Chulilla (czyt. Chulija) to niewielkie hiszpańskie miasteczko położone w odległości około 60 km od miasta Walencja. Miasteczko to jest położone w urokliwym miejscu na wzgórzu nieopodal ogromnego kanionu. Chulilla znana jest głównie w światku wspinaczkowym, a to za sprawą świetnego wspinania i ogromnej ilości dróg wspinaczkowych jakie znaleźć można w kanionie rzeki Turia. Kanion długi…
Szybki Test: Namiot Quechua Quick Hiker
Szybki Test

Podczas naszego wyjazdu w Hiszpański Kszon czyli 10-ciu fantastycznych dni spędzonych pod namiotem w hiszpańskiej miejscowości Chulilla, dzięki uprzejmości sklepu Decathlon Rzeszów mieliśmy możliwość przetestowania w warunkach bojowych namiotu trekkingowego QuechuaQuickHiker w wersji 2 osobowej. W tym artykule chcemy przedstawić Wam wyniki naszego testu oraz naszą opinię na temat wyżej wspomnianego namiotu. Odwiedzając sklepu internetowy…
Großglockner via Stüdlgrat
Blog

„Hmm… Jak najlepiej zacząć przygodę z alpinizmem nie nudząc się na łatwiakach w związku z posiadanym sporym stażem wspinaczkowym, ale nie rzucając się na zbyt głęboką wodę, czy też wysoka górę z powodu znikomego doświadczenia alpinistycznego? Całkiem dobre pytanie… A może by tak Grossglockner? Ale nie zwykłą drogą, a majestatyczną granią Studlgrat? Why not!” Do…
Tatrzańska przygoda – Droga Kutty

Jak powszechnie wiadomo, nie samym wspinaniem sportowym żyje prawdziwy łojant. Wspina się dla samego wspinania! Nieważne czy to bouldering, sportowe drogi jednowyciągowe, górskie wielowyciągi, czy deep water solo. Tak więc tym razem przyszła pora na prawdziwie tatrzańską przygodę! Jak donoszą klubowe wieści RKW, doborowy team w składzie Florian Nowakowski, Maciek Ziemiański, załoił jeden z tatrzańskich…